Columbia jarná kolekcia je tu. Pre viac info rozbaľte v jednotlivých kategóriách filter produktov a zvoľte novinky. Alebo nás navštívte v OC Optima - Košice - predajňa COLUMBIA. Tešíme sa na Vás.

Šimonka - Slanské vrchy

Celý týždeň vládlo nevľúdne upršané počasie, ale podľa predpovede mal byť víkend slnečný a vhodný na prechádzku. Bolo jasné, že bude blato. Nevedeli sme však, ako veľa ho bude a ako nám to znepríjemní jednoduchý výstup na najvyšší vrch Slanských vrchov. Slanské vrchy sú približne 60 km dlhé pohorie tiahnuce sa od Prešova na juh ku hranici s Maďarskom. Ich dominantou je vrch Šimonka (1 092 m n.m.), ktorý sa nachádza v severovýchodnej časti pohoria, juhovýchodne od obce Zlatá Baňa. Je to len na skok od mesta Prešov, ale aj od Vranova nad Topľou. Vrcholovú časť Šimonky zaberá Národná prírodná rezervácia Šimonka s najvyšším 5. stupňom ochrany.

Takže poďme na to.

Za obcou Zlatá Baňa prichádzame na nespevnené nespoplatnené parkovisko. Napodiv tu stojí viacero vozidiel.

Parkovisko_zlata_bana_temny_les_columbia_super_sport

Prechádzame cez cestu, vchádzame do Temného lesa a vydávame sa po zelenej značke v smere k vrcholu Šimonka. Z informačnej tabule zisťujeme, že sa tu nachádza aj 13km dlhý úsek bežkárskej trate a tiež, že asi dvesto metrov od tabule sa má nachádzať miestna atrakcia - Drevený megafón. Po chvíli kráčania medzi stromami na pravej strane spozorujeme väčší objekt z dreva, tak tam zamierime. Prichádzame na malú čistinku, kde sa okrem drevenej rúry nachádza aj ohnisko so sedením. Pekné miesto. Dokonca sú tam o stoly opreté zastrúhané palice na opekanie. Podľa pokynov  teda vstupujeme dovnútra drevenej rozširujúcej sa rúry a so zatajeným dychom počúvame očarujúci spev vtákov, ktorý sa krásne v tomto priestore ozýva. Po chvíľke príjemného vtáčieho koncertu pokračujeme ďalej, vraciame sa na zelenú a vydávame sa širokou, ale zablatenou cestou smerujúcou k nášmu cieľu.

Dreveny_gramofon_columbia_super_sport

Je tu zaujímavá pôda. Blato má na niektorých úsekoch nezvyčajnú sýtu oranžovo žltú farbu. Sústredenie sa viac na to kam stúpiť ako na zelenú značku sa nám vypomstilo. Nevšimli sme si odbočku a pokračovali sme po širokej rozbahnenej ceste ďalej. Po čase, keď nám prišlo podozrivé, že nikde zelenú nevidíme, sme sa snažili cez aplikáciu mapy.cz zistiť našu polohu. Nanešťastie v celej lokalite je veľmi zlý signál mobilnej siete aj GPS. Preto dôrazne odporúčame stiahnuť si vopred mapu úseku tak, aby ste ju mohli používať aj offline. (Máme poučenie aj do budúcna). Nakoniec sme našu polohu úspešne lokalizovali a rozhodli sme sa pokračovať ďalej. Späť v tom blate sa nám nechcelo vracať. Cesta bola natoľko rozbahnená, že sme si museli silnejšie uviazať topánky, pretože nám ich blato vyzúvalo. Podľa mapy zisťujeme, že nás cesta, ktorou kráčame, dovedie na červenú trasu vedúcu na vrchol Šimonky.  Stretávame ďalší pár, ktorý rovnako ako my prehliadol odbočku. Zasmejeme sa tomu a spolu pokračujeme vo výšľape. A že to bol teda výšľap. Po čase sa našťastie blato vytratilo a kráčali sme po pevnejšom podklade. Jedná sa o strmý úsek cesty. Po napojení sa na červenú trasu smerujeme stále nahor. Cestu pretína zopár potôčikov. Aspoň si môžeme opláchnuť topánky. Pred koncom stúpania prichádzame ku smerovníku, ktorý nás smeruje ešte strmším stúpaním priamo k vrcholu Šimonka. Na "chodníku" vidíme samé stopy pokĺznutia v mäkkej pôde od turistov pred nami, takže pri najväčšej opatrnosti prispôsobíme techniku výstupu a ide to úplne ľahko a bez preklzovania. Nakoniec trochu ufučaní prichádzame na vrchol, ktorý okupuje skupina cca 65 ročných ľudí s veselou náladou. Rýchlo ukľudníme dych a v duchu premýšľame, ako to že sú tak v pohode, veď to bol riadny strmák. Na našu otázku odkiaľ prišli so smiechom reagujú, že určite nie odkiaľ my. Prišli pekne po žltej príjemným turistickým chodníkom od sedla Grimov Laz. Čo k tomu dodať...

vyhlad_vrchol_simonka_columbia_po_slovensku_super_sport

Pre opis vrcholu Šimonky si pomôžeme Wikipédiou. Na andezitovom vrchole sa nachádza malá nezalesnená plocha s vystupujúcou skalkou, odkiaľ je vynikajúci panoramatický výhľad na sever, východ a západ. Za dobrých podmienok je vidno Vysoké Tatry a vrch Nízkych Tatier – Kráľovu hoľu (1 946,1 m n.m.). Nechýba tu drevený vrcholový kríž a osadený turistický smerovník, na ktorom je umiestnená schránka s vrcholovou knihou, do ktorej môžu turisti zaznamenať svoj výstup. Nesmieme zabudnúť aj na drevenú lavičku, ktorá je smerovaná výhľadom do lesa.

lavicka_na_vrchole_simonka_columbia_super_sport

Urobíme nejaké fotečky, občerstvíme sa, pokocháme sa pohľadom na krásy okolo a ideme späť. Klesáme skutočne príjemnou žltou turistickou trasou ku sedlu Grimov Laz, čo je vlastne zvažujúca sa lúka, na ktorej sa nachádza turistická útulňa, lavička lásky, studnička a posedenie s ohniskom. Taktiež veľmi pekné a pokojné miesto.

grimov_laz_columbia_super_sport

Napájame sa na zelenú trasu a zostupujeme smerom na Zlatú Baňu. Cestu pretína množstvo potôčikov. Nevieme, či sa jedná o jeden zdroj vody alebo je tu tých prameňov naozaj toľko. Míňame Kameň spravodlivosti (stál na ňom v 19. storočí prístrešok strážcov lesa)

Kamen_spravodlivosti_simonka_columbia_super_sport (1)

a pokračujeme ďalej bukovým lesom s nádhernými rovnými a vysokými stromami. Podľa wikipédie prechádzame pralesovitou bučinou, resp. jaseňovou javorinou (vyše 200-ročným porastom). Zaujalo nás väčšie množstvo povalených stromov. Pôda, ktorú korene vyvrátili mala doslova fialový odtieň. Zaujímavé.

fialova_zemina_columbia_po_slovensku_super_sport_ (1)

Nakoniec prichádzame na miesto, kde sme zle odbočili a neveríme vlastným očiam. Veď to sa nedalo prehliadnuť... Sme radi, že cesta späť bola taká príjemná, pretože to napravilo negatívne emócie z blativého trápenia počas stúpania nahor. Preto môžeme túru odporúčať ako príjemnú prechádzku pre všetky vekové kategórie. Len nezabudnite správne odbočiť!!!

Dnes sme pre vás opäť testovali turistickú obuv od Columbia a to FACET™ 75 MID. To, koľko dostala naložené dnes... Je na nezaplatenie. Topánky po opláchnutí vyzerajú ako nové. Obaja sme boli veľmi milo prekvapení. Ďalší test zvládnutý na 100%. Píšem na rovinu. Máme doma samozrejme aj iné turistické topánky, ale toto je pre mňa prvá voľba.

Facet_75_columbia_2027051-383-f2-panska_obuv

Columbia FACET™ 75 MID Pánska turistická obuv

FACET™ MID Dámska Kliknutím prejdi priamo na produkt

Columbia FACET™ 75 MID Dámska turistická obuv

Poznámka SUPER SPORT: Opisovanú lokalitu (lokality) sme osobne navštívili a zdokumentovali prostredníctvom textu a fotografií. Informácie v článku predstavujú náš subjektívny názor, prezentujú naše zážitky a slúžia predovšetkým na usmernenie. Preto ich použitie v praxi je len na vašom zvážení a na vlastné riziko. Pred návštevou každej lokality je nevyhnutné si zistiť, či sa na ňu nevzťahuje návštevný poriadok, ktorým sa treba riadiť.